Després d’avaluar el nostre projecte de forma sistemàtica,
mitjançant taules de criteris d’avaluació, i de manera asistemàtica mitjançant
la pròpia observació de les accions dels infants dins l’espai, puc dir que el
projecte ha obtingut l’èxit que esperàvem.
Respecte a l’espai de descans, les lones i els tatamis
foren disposats en forma de semicercle i de manera oberta cap als infants, i
això ha propiciat diferents tipus d’interaccions i relacions entre els nens i
ha fomentat el joc simbòlic que buscàvem. A banda dels nostres objectius de
descans i foment d’un tipus de joc concret, més pausat com és el simbòlic, els
infants ens han sorprès amb altres tipus de joc que no havíem previst, com
motor (saltar als tatamis, fer volteretes o trepar per les lones) o de caire
creatiu, aprofitant el contrast cromàtic que ofereix el blanc dels tatamis amb
els colors dels elements naturals (sorra, fulles o gespa).
Per altra banda, hem aconseguit augmentar l’assistència
dels infants a aquest espai i l’autonomia a l’hora d’escollir el tipus de joc
que volen i els materials a emprar. A més, la interacció entre infants de
diferents aules és més habitual, potenciant el respecte i la cura dels nens
grans cap als petits (els nadons).
Respecte a l’espai de taules, no hem tingut prou temps
d’avaluar els processos i les accions dels infants dins l’espai, però durant el
procés de construcció varem fomentar la creació d’una identitat molt particular
d’aquesta zona amb la participació i col·laboració tant de mestres com
d’infants. Aquesta participació va propiciar, a més, un vincle més directe
d’aquests amb l’espai i els materials que s’hi troben, que era un dels
objectius que ens plantejàrem a l’inici del projecte.
Per tant i tenint en compte tot l’anterior, crec que ha
estat un projecte molt beneficiós per al centre i per als nens que ho poden
gaudir, que a més ens sorprenen cada dia amb nous tipus de jocs, processos i
aprenentatges que construeixen en un ambient de diversió, reptes i col·laboració.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada