El pati. Aquestes dues paraules
escoltades el dia en que vàrem triar el centre de ses Païsses per dur a terme
el Pràcticum 0-3, sonaven com una abstracció, com el títol d’un quadre o d’un
poema. Se suposava que era el títol del projecte d’innovació i/o millora del
nostre centre amb el qual hauríem de col·laborar.
Després de dies d’observació dels espais
i les accions dels infants dins aquests, va sorgir el nostre projecte, com la
resposta a unes necessitats d’amagar-se, de reunir-se, d’observar sense ser
vistos, de descansar...i també com la necessitat de respondre a una demanda del
centre.
ZONES
MILLORADES
Bàsicament ens varem centrar en dos
espais del pati: una gran zona d’arbres on hi havia només una hamaca, fruit del
projecte de millora de l’any passat, i altra zona aïllada i sense cap tipus de
material.
L’objectiu era construir un espai ric,
amb moltes possibilitats de joc per als infants i on ells poguessin construir
els seus propis aprenentatges; tot això utilitzant materials reciclats i de
qualitat.
A la zona d’arbres proposàrem una zona
de descans i joc simbòlic, habilitada amb tatamis i lones per amagar-se. l’objectiu
principal era oferir als infants un espai que convidés a un joc més pausat,
però ens varen sorprendre amb joc motor, a banda del simbòlic, en resposta als
tatamis amb material tou.
A l’altra zona, on no hi havia cap tipus
de material, proposàrem construir un espai per treballar a l’aire lliure, com a
mena de extensió del treball d’aula (pintar, llegir contar contes...). La idea
era utilitzar materials completament naturals, així doncs varem construir
taules i bancs amb troncs de fusta, i els infants varen col·laborar pintar les
taules amb les petjades de les seves mans, i pintant la paret de l’espai amb
les seves millors creacions.
El resultat, un pati ple de
possibilitats de joc per als infants i amb les seves petjades d’identitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada