DOCUMENTAL: L’ESPAI D’EIVISSA
L’espai d’Eivissa és un projecte alternatiu, basat en l’escola lliure i
cimentat en els principis d’acompanyament respectuós, no directivitat i
respecte pel procés de desenvolupament de l’infant.
Neix de la preocupació de persones de diferents àmbits per l’educació, per
l’escola actual i pels valors que transmet aquesta a la societat.
Crec que és una bona iniciativa, un projecte que acaba de néixer i
començarà a caminar en setembre. És obvi que la societat va canviant i que l’educació
no va al mateix ritme, per tant, no satisfà les necessitats dels individus:
continguts obsolets, lleis que promouen la desigualtat, etiquetatge i
classificació continua que no s’adequa a les característiques dels infants,
etc. La societat necessita més, necessita projectes alternatius a l’escola que
coneixem i que obrin el camí cap a una educació diferent, i penso que aquest
projecte pot ser-ho.
No obstant i encara que la idea és bona, crec que tenen una gran manca
de formació docent i pedagògica, que també fa que no coneguin a fons totes les
noves iniciatives que estan sorgint en la mateixa direcció que el projecte que
proposen, encara que amb diferència de petits detalls, per exemple, el joc i l’educació
emocional també estan agafant importància en l’escola nostra i comencen a
treballar-se de continu.
En definitiva, projectes com aquest poden ajuntar el camí entre l’escola
que coneixem i aquella que volem, però encara queda molt a fer...
·
DOCUMENTAL: TREBALL PER PROJECTES
Tot aquell que està immers en el món educatiu de l’illa d’Eivissa coneix
la filosofia de l’escola S’olivera: el treball per projectes. Aquesta filosofia
es basa en les necessitats educatives de l’infant i en oferir-le totes les
eines necessàries per construir el seu propi aprenentatge, escoltant allò que
volen aprendre i investigant-lo de manera profunda.
Aquesta idea va en consonància amb el projecte esmentat anteriorment,
les dues tracten de sortir de l’escola tradicional, dels llibres i els
continguts imposats, i volen construir una educació basada en l’escolta, en l’acompanyament
de l’infant sense dirigir-lo i en l’orientació de cadascú per construir-se
segons les pròpies necessitats.
Com ja he dit, crec que fan falta iniciatives com aquestes dues que propiciïn
la renovació educativa, que canviïn el concepte d’aprendre i que atenguin els
interessos reals dels nostres petits.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada