Normalment en l’etapa
infantil els dies estan plagats de rutines per tal d’ajudar als infants a
estructurar-se dins l’espai i els temps. Aquí tenim un dia típic a la classe
des “Cavallets de mar”:
- Les mestres reben als infants i
les seves famílies a la classe. Quan arriben, els infants agafen el seu cavallet
de mar que està penjat a la porta, entren, diuen bon dia i el pengen al mural
de benvinguda que hi ha dins la classe.
- Les famílies poden parlar una estona amb les mestres i els
infants es disposen a fer joc lliure fins les 9.30, que comencen a recollir. A continuació,
l’assemblea, on un infant escollit per la tutora passa llista amb el següent
procediment: recull tots els cavallets del mural i els posa a una safata. A continuació
treu un per un, dient el nom i entregant-lo al nin corresponent, que s’alça i
el torna a penjar en el mural. D’aquesta manera els infants repassen qui ha
anat a la classe i els noms dels seus companys. Si
encara no és l’hora d’esmorzar canten cançons o ballen un ratet.
- A les 10 ja és l’hora d’esmorzar,
toca sortir de l’aula i anar a la taula que està preparada al passadís. Pugem
les mànigues i a gaudir del menjar! Quan ja hem acabat tots, tornem a l’aula
per rentar les mans, les cares i canviar els bolquers i els hi preparem per a l’activitat
que hagi programada. Aquesta pot ser d’experimentació, taller de pintura,
taller de llum, música o psicomotricitat.
- Una vegada s’acaba el temps de l’activitat
els infants tornen a la classe, on es decideix si es pot sortir al pati (segons
el temps). Els infants que ho necessiten més es queden a classe per descansar,
la resta surt al pati per jugar amb els infants d’altres nivells.
- Sobre les 12.30 comencen a arribar
els pares, que fan el procediment contrari a l’entrada: saluden, agafen el
cavallet del mural, el pengen a la porta i se’n van fins al dia següent. Els infants
que es queden a dinar juguen una estona a la classe fins les 13, que és quan
rentem mans i ens ajuntem amb els companys d’altres nivells al menjador. Aquest
temps ajuda als infants a relacionar-se i interactuar amb els altres, i es
col·laborant entre ells per ajudar als infants que tenen més problemes per
dinar: els hi animen per provar el menjar i ho celebren junts quan ho fan. És un
moment de distensió per gaudir d’un bon dinar rodejats d’amics, on es potencien
les rutines i l’autonomia personal.
- Una vegada hem acabat de dinar,
tornem a la classe per rentar mans, canviar bolquers i preparar-los per l’arribada
dels pares. Fins al dia següent!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada