dijous, 28 de març del 2013

El valor educatiu de moments quotidians


L’article “La vida diaria” de Mari Carmen Díez reflecteix la importància que tenen els fets quotidians, que ajuden a l’infant a descentrar-se d’ell mateix i a estructurar-se espacial i temporalment; fets com per exemple parar taula, que implica habilitats lògico-matemàtiques, netejar el material i l’espai utilitzat, assumint actituds de cura i respecte, o fets que “interrompen” la dinàmica de la classe i la condueixen cap a situacions interessants per als nens.

Com a futurs docents hem de comprendre que és necessari tenir una programació que guiï la nostra actuació, però que també hem de saber deixar-la a una banda per atendre aquests petits fets que, com diu l’autora, estimulen la curiositat natural i les ganes de continuar aprenent.

Pot ser que el nostre “paper de directors d’orquestra” ens impedeixi confiar plenament en canviar la nostra mentalitat i aparcar l’activitat programada, però segurament amb l’experiència aprendrem que aquests moments tenen un valor educatiu excepcional i que hem d’aprofitar al màxim les seves potencialitats. Per tant, obrim la nostra ment i la nostra mirada per ser capaços d’entendre les possibilitats de cada moment escolar. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada